فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی مرداس

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس - فرش ماشینی کاشان، تابلو فرش کاشان

۱۰ ایده برای دکوراسیون فضای ناهارخوری

میز‌های ناهارخوری از اجزای اصلی دکوراسیون اتاق ناهارخوری هستند و از آنجایی که اتاق ‌غذا خوری، فضایی برای دور هم جمع شدن افراد خانواده است باید محیطی گرم و صمیمی داشته باشند. راه‌های زیادی برای زیبا کردن این فضا وجود دارد تا اتاق غذاخوری شما به فضایی دلچسب تبدیل شود.

  1. استفاده از لوستر‌هادر فضای ناهارخوری

لوستر‌ها بهترین ایده برای تزیین اتاق غذاخوری هستند خصوصا اگر به طور مستقیم بالای میز قرار گیرند. این دکوراسیون کمک می کند تا تمرکز بیشتری روی میز ایجاد شود و زیبایی آن بیشتر دیده شود.

ناهارخوری

برای این کار، سقف حتما باید سیم کشی برق و همین طور آویز مخصوص لوستر داشته باشد اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد می توانید به جای لوستر‌ها از آباژورهای پایه بلندی استفاده کنید که مورب هستند و قسمت چراغ آن را به سمت میز ناهارخوری قرار دهید.

  1. تغییر دکوراسیون صندلی‌ها

این صندلی‌ها هستند که بیشتر از میز ناهارخوری در معرض دید قرار دارند بنابراین بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون محسوب می شوند. با تغییر رنگ،‌ جنس، پارچه نشیمنگاه و … در آن‌ها می توانید حال و هوای محیط را کاملا تغییر دهید. تنوع در صندلی‌های ‌میز غذاخوری بسیار زیاد است و در اکثر موارد افراد سعی می کنند سرویس کامل میز غذاخوری و مبلمان را با هم تهیه کنند اما اگر آن‌ها را به طور جداگانه تهیه کردید باز هم ‌‌ترفند‌هایی برای ست کردن آن‌ها وجود دارد.

  1. استفاده از رومیزی

ناهارخوری

رومیزی‌ها گزینه مناسبی برای زیبا کردن فضای اتاق ناهارخوری هستند. لازم نیست از رومیزی‌هایی بزرگ استفاده کنید که سراسر میز را بپوشانند بلکه یک رومیزی زیبا در مرکز میز نیز زیبایی ویژه ای در محیط ایجاد می کند. برای میز‌های مستطیلی بهتر است از رومیزی‌های بلند و باریک استفاده کنید. طرح وجنس آن‌ها را می توانید با سایر اجزای محیط مانند پارچه نشیمنگاه صندلی، پرده‌ها، تابلو‌ها و … هماهنگ کنید.

  1. ست کردن فضای ناهارخوری با اجزای دیگر

از آنجایی که فضای ‌غذاخوری محیطی کاملا مستقل دارد می تواند دکوراسیون متفاوتی داشته باشد اما اگر با ایده‌های ساده هماهنگی بین اجزای محیط ایجاد کنید فضای شما زیبا‌‌تر می شود. یکی از راه‌های این هماهنگی انتخاب صندلی‌هایی متناسب با مبلمان است که باعث ایجاد فضایی یکدست در خانه شما می شود. می توانید فرش‌ها و پرده‌ها را با هم ست کنید و سپس با قرار دادن میزی با رنگ متضاد با آن‌ها جلوه ای مضاعف در فضا ایجاد کنید. سعی کنید تمام اجزای دکوراسیون اتاق ناهارخوری را از یک سبک انتخاب کنید تا آشفتگی در فضا ایجاد نشود.

  1. تزئین به کمک گلدان‌ها و شمع‌ها

گلدان‌ها و جا شمعی‌ها بهترین انتخاب برای قرار دادن در مرکز میز ناهارخوری هستند فقط باید دقت کنید ابعاد آن را مناسب انتخاب کنید تا در هنگام سرو غذا دست و پا گیر نباشند. این وسایل دکوری می توانند با سایر اجزا هماهنگ باشند.

  1. استفاده از آینه‌هادر فضای ناهارخوری

ناهارخوری

برای تزئین میز ناهارخوری حتما نباید به دنبال وسیله ای برای روی آن باشید بلکه می توانید با به کار گیری وسایلی در اطراف آن زیبایی فضا را بیشتر کنید. آینه‌ها یک انتخاب مناسب برای این نوع چیدمان هستند آن‌ها کمک می کنند تا فضای شما بزرگ‌‌تر دیده شود و انعکاس بیشتری داشته باشد. محل قرار گیری آن‌ها بهتر است به طور موازی با میز باشد تا به فضا عمق دهد. به جای آینه‌ها از تابلو‌های نقاشی یا تابلو فرش‌ها نیز می توانید استفاده کنید، مزیت استفاده از آن‌ها، در هماهنگ شدن با سایر اجزای محیط است.

  1. کنسول‌های پر کاربرد

می توانید برای میز ناهارخوری سرویس چینی مخصوصی در نظر بگیرید که برای پذیرایی مهمان از آن استفاده کنید و چون بعضی از وسایل معمولا تنها برای پذیرایی از مهمان استفاده می شوند می توانید از یک کمد افقی روبه‌روی میز ‌غذاخوری استفاده کنید و بالای آن آینه یا تابلو تزئینی قرار دهید. با این کار فضای اتاق ناهارخوری خود را زیبا‌‌تر کرده اید و از طرفی فضایی کاربردی دارید که می توانید وسایل پذیرایی را در آن قرار دهید. برای انتخاب کنسول‌ها بهتر است طرح و رنگ میز ‌غذاخوری و دکوراسیون محیط را در نظر بگیرید.

  1. کمک گرفتن از دیوار

ناهارخوری

اگر فضای کوچکی دارید از دیوار‌ها کمک بگیرید. برای استفاده از میز ناهارخوری می توانید نیمکت‌هایی را در دیوار تعبیه کنید و میز را جلوی آم قرار دهید تا در صورت عدم استفاده بتوانید میز را به دیوار بچسبانید. میز‌های تاشو نیز وجود دارند و بعد از استفاده به سمت دیوار جمع می شوند که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند.

  1. داشتن نور طبیعی

قرار دادن میز ناهارخوری جلوی پنجره یکی از فضاهای مناسب برای چیدمان است. این کار کمک می کند تا پنجره‌ها و پرده‌ها به صورت قابی در پشت میز قرار گیرند و نمای زیبایی داشته باشند همین طور این نور طبیعی فضا را گرم‌‌تر و صمیمی‌‌تر می کند.

  1. از فرش‌ها کمک بگیرید

فرش‌ها نقش کلیدی در دکوراسیون دارند و گرمی بیشتری در فضا ایجاد می کنند. برای انتخاب فرش مناسب به ابعاد و مدل میز ناهارخوری خود دقت کنید. هرگز از فرشی کوچک استفاده نکنید تا نصف پایه‌ها روی فرش و نصف دیگر آن‌ها روی زمین قرار گیرد. اگر از فرش استفاده می کنید باید آن را به اندازه ای بزرگ انتخاب کنید که تمام میز و صندلی‌ها را در بر گیرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.